När sommaren är som den ska

Det är mycket som ska klaffa för att en sommar ska bli riktigt bra. Sommaren 2011 till exempel, den var som ett enda stort ”meh…” när det gällde vädret och ganska fruktansvärd rent känslomässigt. Ett år senare kom sommaren 2012, ett känslomässigt mellanår och dessutom det sämsta sommarvädret på väldigt många år. Hade några riktigt trevliga spelningar som lyste upp. Men jag tog aldrig ur täcket och sov med bara påslakan, bara en sådan sak… Men nu har ytterligare ett år passerat och nu har det uppenbarligen hänt lite grejer. När det gäller vädret är det bara att konstatera att vi har en riktig kanonsommar, soligt och varmt och hur skönt som helst. Tomaterna på balkongen har börjat mogna tidigare än någonsin, jag har börjat upptäcka nya badplatser och utflyktsmål runt stan och det händer en massa roliga saker hela tiden. Och att mitt liv dessutom plötsligt hamnat på ett mycket trevligt ställe gör ju knappast saken sämre heller. Detta blir en sommar att minnas, det är då en sak som är säker.

– Oskar

En reaktion på ”När sommaren är som den ska

  1. Visst har vi en under bar sommar. Mitt största problem är att jag har lovat att arbeta hela sommaren… ;-) Men, jag njuter ändå och tar verkligen vara på de lediga dagarna, för självklart finns de också… ;-)

Kommentera

