Morgonlöp 3.0

Blodomloppet gick ju som bekant klart över förväntan. Och precis efteråt kände jag en otrolig mersmak och var helt inriktad på att fortsätta springa regelbundet. Men sedan hände något, och nu när jag tittar tillbaka på perioden som gått sedan 23 maj kan jag konstatera att jag bara varit ute och sprungit fyra gånger sedan dess. Inte ok! Nåja, nu har jag i alla fall ganska nyss kommit in från en tur på tre kilometer. Väldigt tungt på slutet (precis som turerna förra veckan), och det känns verkligen att jag tappat en hel del sedan maj. Men skam den som ger sig! Nu har jag ju i alla fall äntligen börjat komma igång igen och nu kan det bara gå uppåt! Det jag kan konstatera är i alla fall att kommande joggingturer gärna får ske tidigare på morgonen (börjar ju bli rätt varmt…) och att det uppenbarligen krävs en hel del vilja för att komma igång igen. Men nu har de första stapplande stegen tagits, formen finns där runt hörnet och det är dit jag ska!

– Oskar

En reaktion på ”Morgonlöp 3.0

Kommentera

