Jag har surdeg!

Igår kväll startade jag ett experiment. Då påbörjade jag nämligen det som blir början till min första alldeles egna surdeg, efter recept av Martin Johansson, taget direkt ur hans bok ”Bröd och Pizza”. Beskrivningen såg ju så mycket enklare ut än jag hade trott, så det var bara att göra ett försök. Nu, ett dygn senare, har det blivit en hel del aktivitet i surdegsbasen, precis som i beskrivningen. Så det känns faktiskt som om utsikterna för att min första alldeles egna surdeg ska bli lyckad är rätt lovande. I så fall kan det bli en hel del nya intressanta bröd bakade i mitt kära kök. Fortsättning följer…

– Oskar

Kommentera

