Trött!

Att vakna före åtta en lördagsmorgon, vad ska det vara bra för? När man dessutom somnat framåt halv fyra på natten. Finns ju liksom inga som helst vettiga anledningar till ett sådant tilltag. Men ändå vaknade jag, av mig själv eller av något, helt klarvaken och utan minsta lilla chans till att somna om. Och jag som hade tänkt sova så länge, bli riktigt utvilad! Så nu sitter jag här, lite besviken och förmodligen tröttast i världen, med apstarkt kaffe och Vinterstudion som sällskap. Ok, kanske inte riktigt så bitter som jag låter. Kaffet värmer gott och jag vet att jag kommer att piggna till om en stund. Men jag känner att jag har ett visst behov av vila nu, och nog är det lite surt när kroppen av någon anledning förvägrar mig den vilan. Får väl kompensera genom att lägga mig gubbtidigt på kvällarna i veckan och hoppas på det bästa. Och se fram emot semestern…

– Oskar

En reaktion på ”Trött!

Kommentera

