Smältning pågår

Några dagar efter hemkomsten från Ystad verkar det skånska vintervädret ha bestämt sig för att följa efter till Linköping. Några plusgrader, en och annan regnskur och snön smälter bort i sällan skådad fart. Och det passar mig alldeles utmärkt, måste jag säga. Att stiga av tåget i tisdags på en översnöad perrong och sedan dra väskan genom snömodden hem till lägenheten, det var verkligen ingen höjdare. Men nu börjar vintern verkligen bli mer i min smak. Nej, jag tror ju inte att det kommer att hålla i sig, det hinner nog komma både en och två köldknäppar till innan den här vintern är slut. Men innan det blir dags att slå om så får gärna det här vintervädret stanna kvar ett tag till. Vi får väl se om mina gamla förmågor som vädergud fortfarande fungerar…

– Oskar

Kommentera

