Tillbaka i köket

Och så plötsligt, en mörk och kylig kväll i slutet av oktober, kom matlagningspeppet tillbaka. Var det hållit hus har jag ingen aning om, men att det lyst med sin frånvaro har märkts med all önskvärd tydlighet. Men där, någonstans mellan köttet och mejeridisken på Hemköp, hände något och så landade inspirationen återigen i mitt bakhuvud. Bara att tacka och ta emot, och se fram emot godare och roligare matlådor resten av hösten. För i mitt kök, där är jag kung, där ska inget få stoppa mig.

– Oskar

En reaktion på ”Tillbaka i köket

  1. Olle

    Så ska det låta. Det är en härlig känsla med inspiration, och kan lyfta hela arbetsdagen om man vet att man har en bra matlåda som väntar. Kör hårt, och dela med dig av recept och inspiration.

Kommentera

