Nyskodd

Spontana inköp på tisdagslunchen är ju alltid trevligt. Fast frågan är väl i och för sig hur spontant det nu är, har ju spanat på de där skorna ett bra tag. Men nu var det i alla fall dags, ingen idé att vela längre. De har ju stått där i hyllan och bara ropat åt mig, det har på något sätt varit mina skor sedan första gången jag såg dem.

Så dessa skönheter kommer att få både värma och pryda mina fötter under hösten. Om jag känner mig nöjd? Jodå, uppenbarligen tillräckligt nöjd för att skriva ett blogginlägg om saken. Och det är inte dåligt. Kan nog för övrigt vara första gången i den här bloggens historia jag skriver om inköp av kläder eller skor, rätt säker på det i alla fall. Skönt avbrott mot allt politiskt raljerande och allt hyllande av diverse stenhård musik, eller hur?

Nåja, nu är skorna i alla fall nyimpregnerade och står där ute på balkongen och bara väntar på att få sig en premiärtur. Så vi får väl hoppas på att hösten kommer igång på allvar snart.

– Oskar

Kommentera

