Sommarmorgon?

När jag går ut på balkongen med mitt morgonkaffe för att få i mig lite frisk luft till frukost så inser jag att något är på väg att förändras. För trots att det inte är årets varmaste morgon (nåja, 17.8 grader i skuggan enligt temperatur.nu) så finns det ändå en känsla av sommar i luften jag andas in. Inte det vi vant oss vid hittills i år, att den omedelbara tanken blir att ”det blir nog varmt och skönt när solen tittar fram”. Nej, i luften finns det faktiskt, för första gången, ett spår av riktig sommar, ett löfte om en annalkande värmebölja, en känsla av semester, balkongvin och härliga soldagar på stranden. Det är nu det börjar! Äntligen!

– Oskar

Kommentera

