Var är getingarna?

När sommaren kommer brukar det vara några företeelser som man räknar med att de helt oundvikligt följer med. Vissa av dessa företeelser är väldigt trevliga, som till exempel jordgubbar, färskpotatis och värme. Andra är mindre önskvärda, där har vi bland annat mygg, gräspollenallergi och getingar. Och nu när jag sitter och filosoferar med mitt morgonkaffe så inser jag att jag faktiskt inte sett en enda geting den här sommaren. Inte för att jag klagar, jag hatar verkligen dessa hemska insekter. Men nog är det lite mystiskt ändå. Vid den här tiden på året brukar jag ha fått jaga ut (eller slå ihjäl) flera stycken, men i år lyser de med sin frånvaro. Är det så att det verkligen är färre getingar den här sommaren och vad kan det i så fall bero på? Eller är det bara jag som har en otroligt stor tur?

– Oskar

En reaktion på ”Var är getingarna?

Kommentera

