Jävigt konstigt

Den västmanländske varggranskaren sitter på dubbla stolar. Dels jobbar han som jaktvårdskonsulent för Svenska Jägareförbundet, som är för vargjakt. Och dels har han en position som ”oberoende” besiktningsman för länsstyrelsen, där han ska vara med och avgöra huruvida skyddsjakt är nödvändigt eller inte. Trots detta anses det inte att det är någon jävsituation. Helt ofattbart i mina ögon, men jag drar mig till minnes det som hände i Pirate Bay-målet och konstaterar att det inte är första gången uppenbart jäv plötsligt inte är jäv över huvud taget…

– Oskar

3 reaktioner på ”Jävigt konstigt

  1. märks att du sitter på ett cafe!! vore skillnad om du vistades i naturen. Lika lite som det är jäv för en jägare att bedöma viltskador, lika lite jäv är det för en trafikpolis att ha körkort, eller en hjärnkirurg att ha en hjärna. Det som verkligen inte borde förekomma är personer som sitter på cafe istället för att vistas i naturen som sitter och tror att de vet hur naturen fungerar. Lite lustigt att ni kräver inkompetens istället för kompetens. Undrar om ni på samma sätt får hjärnoperation av en läkare som inte har erfarenhet. åhå jaja, mycket ska man höra

    1. Din kommentar faller på sin egen orimlighet och de exempel du tar upp med polisen och hjärnkirurgen är så ologiska i sammanhanget att de knappast kan kommenteras över huvud taget. Att du utifrån titeln på min blogg gör antaganden om mig som person, det är bara renodlade dumheter. Du har ingen som helst grund för ditt antagande att jag inte skulle vistas i naturen och inte skulle veta hur naturen fungerar. Däremot är det naturligtvis inte där jag befinner mig när jag skriver, det borde vem som helst förstå. Men det är uppenbarligen inte lätt när det är svårt… Jägare och deras supportrar (vet inte vilken av dessa båda grupper du tillhör) vill gärna se sig själva som de enda som har någon som helst koll på hur naturen fungerar, och de gör sig väldigt gärna till oombedda talesmän för hela landsbygden. Och alla som på något sätt säger emot dem får genast slängt i ansiktet att de är stadsbor som inte vet någonting om naturen, oftast precis lika ogrundat som ditt antagande. I så fall är det lika bra att hålla tyst.

      I övrigt, se kommentaren från erino552.

  2. erino552

    Fast nu var det ju inte hans kompetens som ifrågasattes, utan det faktum att han får lön av Svenska Jägareförbundet samtidigt som han ska vara oberoende sakkunnig för länsstyrelsen.

    Personligen tycker jag det vore konstigt om han INTE vore jägare och skulle bedöma viltskador.

    Och apropå att sitta på café så är det väl upp till var och en hur man spenderar sin tid?

Kommentera

