Vasaloppsmorgon

Söndagsmorgon, solen sipprar in genom de fortfarande neddragna persiennerna. Halvligger i sängen med en rykande het mugg Zoégas på sängbordet, tv:n är på och Vasaloppet är i full gång. Avslappningen är nära nog total, detta är att njuta av livet!

– Oskar

3 reaktioner på ”Vasaloppsmorgon

  1. Oj, mycket bra fråga där, Johan. För att klara 9 mil på skidor så skulle jag först och främst behöva en ganska enorm mängd träning först, särskilt träning på skidor som jag inte stått på sedan jag flyttade från Dalarna för 10 år sedan. Men jag antar i alla fall att chansen att få vara med i tv är större om man är med i Vasaloppet. :) Vad skulle du föredra?

  2. Åkte Öppet spår måndag i år. Valde Öppet spår för kortare väntetider i startfålla och en förhoppning om mindre trängsel. Det var väldigt gott om åkare även Öppet spår så vad gäller trängsel går det nog jämnt ut. Ganska härligt med många medresenärer även om man bitvis tyckte att de var i vägen. I valet av lopp så lutar jag nog åt Öppet spår söndag. Mindre belastning på ledighetskontot.
    Om jag ska åka igen så vill jag ge mig själv bättre förutsättningar. Mer skidträning innan så man har bättre teknik och mer vana i rätt musklergrupper.

Kommentera

