365

Ett år – 365 dagar – ett äventyr utan dess like. En resa i livet som inte på långa vägar är slut men där mycket har hunnits med. Jag tittar tillbaka på de gångna 365 dagarna, jag funderar, jag sammanfattar…

Jag har varit uppe på den allra högsta toppen, beundrat den fantastiska utsikten där uppifrån. Jag har snubblat, tappat balansen, desperat försökt hålla mig kvar i klippkanten för att slutligen förlora taget. Jag har fallit, slagit mig mot marken djupt där nere, hårt. Jag har legat söndertrasad i en mörk dalbotten dit inget solsken eller månljus når. Jag har tagit mig samman, bestämt mig, hittat ljuspunkter som guidning och små fästen på den hala klippväggen. Börjat klättra, tappat taget om lösa stenar, halkat, snubblat, fallit tillbaka, klättrat, fallit, klättrat, fallit, klättrar…

Jag har upplevt den mest fantastiska lycka och den allra djupaste och mörkaste sorg. Jag har älskat, jag har saknat. Lärt mig otroligt mycket om mig själv, livet, vad som är viktigt och vad som inte har någon betydelse. Resan pågår fortfarande, jag vet att bergets topp finns någonstans där uppe och jag ska tillbaka dit, kosta vad det kosta vill. Livets väg går inte alltid rakt framåt och det är inte så självklart var resan kommer att sluta. Det som är säkert är att jag kommer att komma fram som en starkare människa, kanske lite hårdare, men bättre rustad och större mod och fantastiska förutsättningar.

När jag kommit upp till toppen igen, då behöver jag inte snubbla och falla, då kan jag istället veckla ut mina vingar och flyga. Då börjar nästa äventyr…

– Oskar

En reaktion på ”365

  1. Olov

    Mycket vackert och fint beskrivande av hur livet kan te sig ibland, lite extra då jag vet vad du gått igenom. Gläder mig att kunna följa dina äventyr när du spänner ut vingarna och tar sats.

    /R

Kommentera

