Lite Sonisphere och lite Skåne

Knappt så att man hinner landa efter en fantastisk helg innan det är dags för nästa. Börjar vänja mig vid fyradagarsveckor nu, går inte att säga annat. Sonisphere var i alla fall riktigt trevligt. Jag och lillebror bevittnade tre spelningar i sin helhet: Arch Enemy, In Flames och Slipknot. I kombination med det vackra och varma sommarvädret, god dricka och allmänt skön stämning blev det en riktigt grym kväll och resultatet blev precis vad jag hoppats på: Lämnade Globenområdet med hes hals, värkande nacke, ringande öron och ett leende på läpparna. Det är bara ett litet problem: Jag vill ha mer! Nu!

Efter några jobbdagar är det nu dags för nästa trevlighet. Imorgon bitti tar jag tåget ner mot Skåne, dags för en skön helg hos mamma i Ystad. Visst, vädret ser väl kanske inte sådär jättelovande ut, men det struntar jag i. För oavsett vad det blir för väder så kommer jag att ha det riktigt skönt där nere i Skåneland. En hel del trevligheter står på schemat och däremellan blir det skönt slappande, trevliga samtal, god mat och gott vin. I Ystad kan jag alltid ta det lugnt, låta hjärnan slappna av på riktigt och bara ha det skönt. Efter den här helgen kommer jag att ha byggt upp ännu mer ny energi. Och det kan ju behövas nu när semestern står runt hörnet…

Dagens låt: In Flames – A New Dawn

– Oskar

Kommentera

