Going Out In Style

Jadu, vad skulle vi göra utan musik? Nya albumet från Dropkick Murphys, Going Out In Style, har äntligen släppts. Och det hade inte kunnat komma mer lägligt, denna härliga blandning av Irlandsdoftande punk, röj, dragspel, tin whistles, distade gitarrer och allmänt skön stämning blir ett klart passande soundtrack till den begynnande våren (för nog måste det vara dags för vår nu?). Istället för att sitta framför datorn med mitt morgonkaffe inbillar jag mig plötsligt att jag sitter på en mysig pub i glada vänners lag, stämningen är på topp och pintsen bara fortsätter att komma. Låter jag Going Out In Style sätta tonen för det kommande året så kommer 2011 att bli ett bra år. Tror vi kör på det, eller vad säger ni?

Lyssna? Spotify är en mycket trevlig företeelse.

– Oskar

3 reaktioner på ”Going Out In Style

  1. Sus

    ja du – kommer vara dig evigt tacksam för att du inspirerade mig till att lyssna på musik igen! Blir ett bra konsert-år det här :-D

  2. Härligt att du fortsätter ditt lyssnande. :) Måste verkligen få tummen ur när det gäller att gå på spelningar igen, blir alldeles för lite. Men metaltown känns som ett klart realistiskt alternativ i sommar iaf…

  3. Sus

    ja nu är jag på G ;-) Massa rockbarer, Danko Jones, igår the Haunted och Big Four… och kanske Metal Town också. Lycka till med tumurdragandet ;-)

Kommentera

