Infryst

Blir en hel del vädersnack här nu för tiden. Men det är väl inte så konstigt när vädret är som det är. Just nu är det enligt temperatur.nu -17,4 grader kallt i Linköpings centrum. Visst, vintern kan vara både vacker och mysig, med gnistrande snö, levande ljus och härliga muggar varm choklad. Men i min sinnevärld hade det bästa varit om temperaturen hade kunnat hålla sig någonstans mellan -3 och -5 istället, betydligt mer behagligt men fortfarande fin vinterkyla. Som det är nu är det bara löjligt.

Fast jag ska inte klaga, jag är ju i alla fall inte ute och åker tåg. Lider med de stackare som satt på något av de fyra tågen som stod stilla i timmar i Östergötland igår. Och jag kan riktigt känna irritationen hos de som planerat att åka någonstans på förmiddagen idag. Jag vet ju hur jag själv känner när tåget blir försenat. Kan tyckas en aning absurt att snön och kylan påverkar infrastrukturen så starkt i ett land där snö och kyla ändå får anses helt normalt under stora delar av året. Men det är väl bara att acceptera i de minskade anslagens tid…

Läs mer: SvD, DN

– Oskar

2 reaktioner på ”Infryst

Kommentera

