Dream on

Jag kommer väldigt sällan ihåg mina drömmar nu för tiden. Men när jag drömmer så intensivt att drömmen sitter kvar i huvudet när jag vaknar, som i morse, har det nästan alltid varit någon form av resetema på drömmen. Den här gången var bland annat ett flertal tågresor inblandade. Och det var första gången på jag vet inte hur länge som jag drömde att jag kunde flyga. Undrar vad det kan betyda. Ett annat, något underligt, inslag är att jag vid ett tillfälle i drömmen vikarierade i en vin- och spritbutik som ägdes av en kompis (kompisen finns på riktigt, butiken gör det inte), stod vid en vanlig butiksdisk och sålde öl till folk. Jag menar, varför? Det där lär jag få klura på ett tag…

– Oskar

3 reaktioner på ”Dream on

  1. Sara

    Drömmer du att du flyger som en fågel i luften, kan det vara ett uttryck för längtan att höja sig över vardagens enahanda och inger ofta lyckokänsla.

    Tåget för oss genom livet, och vi måste följa med vare sig vi vill eller ej, tycker vi. Men det är fel. Varje människa har en fri vilja och är inte bara ett slags kolli som fraktas fram. Drömmen är både en varning och en maning till oss att rannsaka oss själva.

  2. Olov

    Drömmer du att du flyger som en fågel i luften kan det vara ett uttryck för att du druckit för mycket vin innan du gick och la dig, vilket i sin tur kan göras i längtan att höja sig över vardagens enahanda och ofta inger en lyckokänsla.

    Tåget för oss genom Sverige, och vi måste följa med vare sig vi vill eller ej. Så var det i alla fall förr då varje människa betraktades som ett kolli av sosseregeringen och alla fick tågbiljetter som bidrag av staten, men nu i ett moderns Sverige med Alliansregering bygger mycket på den fria viljan och du ar därmed möjlighet att avstå, eller hoppa av i Flen. Drömmen är en varning och en maning till oss att rannsaka oss själva och sluta rösta rött, då en blå röst hade bidragit till att hindra SD från att bli vågmästare.

  3. Sara

    Haha, en mer precis tolkning. Och du såg dessutom en del av framtiden, med en alliansregering kommer du troligtvis kunna sälja öl i din kompis vin- och spritbutik.

Kommentera

