Oskar vs. duvorna, version 2010

Kan kampen redan vara över? Efter förra helgens storstädning på balkongen har ”mina” duvor plötsligt försvunnit spårlöst. Tappade räkningen på hur många duvägg jag avlägsnade förra sommaren, hur många bobyggen jag raserade. Men i år var de (förhoppningsvis) inte alls lika envisa, ett ägg hann de bli av med på min balkong innan de nu verkar ha flyttat till nya jaktmarker. Kanske lyckades de den här gången inse i tid att den Norbergska balkongen inte direkt är en optimal boplats om man planerar för en duvfamilj. Jag håller tummarna.

– Oskar

Kommentera

