Pete Steele är borta

Den här gången var ryktet sant. Det har nu blivit officiellt bekräftat att Peter Steele, frontman i Type O Negative, dog igår. Endast 48 år gammal. Ingen dödsorsak har blivit offentliggjord, men sannolikt var det hjärtat som gav upp. Ikväll tänder jag ett extra stearinljus och varenda droppe av helgens rödvin kommer jag att tillägna denne mycket specielle musiker, som med sin röst kunde både fascinera och skrämma och som var tongivande i ett band som varit varit med och format min uppväxt. Vila i frid, Pete.

Läs mer: Blabbermouth

– Oskar

En reaktion på ”Pete Steele är borta

  1. Fredde

    Vart så ledsen när jag såg detta, finns ingen med en röst som hans, tänder oxo ett ljus för Pete ikväll, härtfel dog han av vad jag läste.

    R.I.P Pete :(

Kommentera

