Balkonggrönt

I höstas lät jag en kruka med gräslök stå kvar ute på balkongen. Den vissnade förstås och blev sådär tråkig som växter är utomhus om vintern. Min tanke var att förr eller senare göra mig av med den stackars gräslöken, något annat än att den var helt död fanns inte i min tankevärld. Så döm om min förvåning när jag imorse gläntade på persiennerna och möttes av den här synen:

Gräslöken lever och mår bra, små gröna strån har börjat växa och kämpat sig upp genom täcket av gammalt visset. Ytterligare ett tecken på att våren är här på allvar nu. Och kanske ett tecken på att 2010 är året det händer, året då allt släpper och livet börjar på allvar. Det tycker jag vi satsar på.

– Oskar

En reaktion på ”Balkonggrönt

Kommentera

