Vår snart?

Att ta ordet ”vargavinter” i sin mun känns egentligen lite löjligt efter bara en dryg veckas ordentlig kyla. Men med minus 21 grader ute ligger det ändå lockande nära till hands. Det är en riktigt vacker vinterdag idag, solen skiner på ett gnistrande snöigt Linköping och det vinterväder vi får uppleva nu känns mest som något avlägset suddigt minne från barndomen. Dock börjar jag tröttna rätt ordentligt på kylan nu. Vi har äntligen fått en period riktig vinter, en riktigt fin sådan till på köpet. Men nu räcker det. Trots min uppväxt i Dalarna är jag uppenbarligen inte byggd för en riktig svensk vinter. Det får gärna vara soligt och vackert, som idag, men skulle vi få det vädret i kombination med våriga temperaturer och tö så skulle jag bli en mycket lycklig man. Därför tycker jag att vi alla kollektivt ska sända ut våra tankar till vädermakterna och försöka dra hit lite värme. Om tillräckligt många hjälper till kanske det lyckas?

– Oskar

Kommentera

