Tågar hemåt

Och så var den semestern slut. På väg hemåt efter en helt fantastiskt trevlig julhelg som knappt saknade någonting över huvud taget. Sitter i första klass på X2000 och njuter av gratis internet och en kopp varmt te (även det gratis). Utvilad och nöjd. Efter jul kan jag konstatera att jag fick i princip allt jag önskade mig och mer därtill av tomten. Jag har dessutom varit på mitt livs första midnattsmässa, i en liten mysig (men kall) kyrka från 1100-talet. Förutom det? God mat, trevligt sällskap och många chanser att bara ta det lugnt och vila ut. Härligt. Så en dag som denna finns det inte mycket att klaga på, förutom att semestern är slut då.

– Oskar

Kommentera

