Besprutad

I förrgår var det dags att övervinna rädslan och vaccinera sig. Ett gäng från jobbet åkte iväg till Kisa för att efter en stunds köande få våra sprutor. Inga konstigheter, gjorde inte på långa vägar lika ont som jag var rädd för, även om jag var en liten aning nervös innan… Jag trodde inte att jag skulle behöva drabbas av några egentliga biverkningar, jag brukar ju klara mig från det mesta och det var nog ungefär ett år sedan jag senast var hemma från jobbet på grund av sjukdom. Men tji fick jag. Förutom den obligatoriska värken i armen så präglades gårdagen av både feber och bultande huvudvärk. Jag klarade drygt två timmar på jobbet innan jag gav upp och gick hem för att få mig lite välbehövlig vila.

Morgonen efter har både huvudvärk och feber försvunnit helt och det enda som är kvar är en liten rest av vad som känns som träningsvärk i vänsterarmen. Så idag blir det förstås jobb igen. Med tanke på hur livrädd jag varit för sprutor tidigare så känner jag mig ganska stolt över hur bra jag klarade både att köa för vaccinationen i över en timme och att vara helt avslappnad när jag fick sprutan. Uppenbarligen kan man förändras en hel del med åldern. Det känns rätt skönt att ha fått det gjort. Visserligen tror jag inte att jag hade drabbats speciellt hårt om jag hade fått svininfluensan, men ändå lika bra att ta det säkra före det osäkra.

– Oskar

Kommentera

