En något annorlunda bild av kundtjänsten hos Com Hem

Har både läst och hört mycket om hur dåliga Com Hem ska vara på det där med kundtjänst. I diverse undersökningar har de fått absoluta bottenbetyg och det har liksom inte varit någon ände på hur illa deras kundkontakt har sagts fungera. Nu har jag själv haft min första kontakt med Com Hems kundtjänst och jag måste säga att min bild är en helt annan än den som tidigare målats upp. Det började igår med att jag skickade iväg ett mail där jag ställde lite frågor om en beställning jag just gjort. Efter en liten stund blev jag uppringd av en trevlig tjej från Com Hem som kunde ge mig riktigt bra svar.

Några följdfrågor jag ställde i samtalet kunde hon inte svara på direkt, men lovade att ta reda på svar och återkomma idag. Och nu ringde hon alldeles nyss upp igen med svar på alla frågor jag ställt. Allt med en glad och trevlig ton som gör att jag känner mig välkommen som kund. Min första kontakt med Com Hems kundtjänst blev en mycket positiv sådan och de snabba och korrekta svaren i kombination med en positiv ton och viljan att göra det där lilla extra kan bara ge högsta möjliga betyg. Bra jobbat, Com Hem!

– Oskar

Kommentera

