Helgtankar vid morgonkaffet

God morgon! Känner ni doften av nybryggt kaffe? Det gör jag, helt underbart. Det är äntligen helg igen, efter en extremt tröttande arbetsvecka. Med en begynnande förkylning lurande i kroppen har jag bestämt mig för att inte åka till Hultsfred den här helgen, utan istället avnjuta den hemma i lägenheten i sällskap av kaffe, levande ljus, film och fotboll. En riktigt myshelg med andra ord och precis vad jag behöver.

Med lite tur får helgen en guldkantad avslutning. På söndag möts IFK Göteborg och AIK i den avslutande matchen i fotbollsallsvenskan. Matchen blir i praktiken en SM-final, i och med att det lag som vinner tar hem guldet. Jag kommer att se den på ett eller annat sätt, antingen provar jag pay-per-view för första gången eller så förpassar jag mig till någon trevlig sportpub i närheten. Spännande blir det i vilket fall som helst.

I övrigt ska jag som sagt ha en myshelg. Förvisso en ensam sådan, men jag kan ju ha trevligt ändå. Det går en hel del filmer på tv, någon av dem måste ju vara värd att se. Och jag har bunkrat upp med både kaffe och saffransbullar. Så jag ska nog klara mig. Kan ju passa på att fortsätta planera lägenhetsinredning när jag ändå är igång. Och kanske få iväg några fler jobbansökningar. Jag kommer inte direkt att vara sysslolös. Men förhoppningsvis ändå utvilad när portarna till saltgruvan öppnar igen på måndag.

– Oskar

Kommentera

