Koffeinist? Javisst!

Mitt kaffeberoende går upp mot sällan skådade höjder. Inte för att det gör mig speciellt mycket, hade inte automatkaffet på jobbet varit så äckligt hade allt varit helt perfekt. Men eftersom jag, förutom att vara koffeinberoende, är väldigt känslig för smak så kan särskilt eftermiddagarna på jobbet bli en aning trötta. Minst sagt. Det avhjälps lite då och då av att jag plockar med mig nespressokapslar till jobbet, men det kan jag ju inte göra varje dag heller. Jaja, det lär väl vara ett typiskt i-landsproblem. Kaffe är i alla fall en fantastisk dryck och känslan när man tar den första lilla smutten på en nyupphälld kopp på morgonen eller direkt efter jobbet går inte att beskriva i ord. Så jag tror jag låter den härliga drycken tala för sig själv, lutar mig tillbaka, dricker upp och njuter.

– Oskar

Kommentera

