Nu är jag redo

Nu på morgonen, när jag lämnade duschen, kom insikten till mig. Sommaren är slut på allvar nu och idag känner jag helt plötsligt att jag är redo för höst. Det är som om jag och sommaren är klara med varandra för den här gången och att en paus på några månader inte gör sådär jättemycket. Faktiskt är det en rätt skön insikt. Nu kan jag njuta av höstvädret i fulla drag istället för att gå och sakna en sommar som vädermässigt egentligen aldrig drog igång på allvar. Den får göra ett nytt försök nästa år istället. För nu ska jag hösta.

– Oskar

Kommentera

