Mellan semestrar

Vi befinner oss så gott som alltid mellan. Oftast är det bara så enkelt som att vi är mellan måltider. Och några jag känner är mellan jobb. Jag är just nu mellan semestrar. Två etapper av sommarsemestern är avklarade och den tredje ligger en dryg vecka framåt i tiden. Så jag går i väntans tider, gör mina dagar och räknar neråt till det som komma skall. Jag jobbar inte, jag är endast i transportzonen, mellan semestrar. Det blir så mycket trevligare att se det från den sidan…

– Oskar

Kommentera

