Det var nära…

Att vara sent ute kan bli en aning svettigt ibland. Imorse bestämde jag mig för att börja spana på boende i Göteborg vid U2-spelningen, månadsskiftet juli-augusti. Väl medveten om att det skulle ha gjorts för flera veckor sedan och att över 50 000 sålda biljetter per spelning skulle göra boendeletandet svårt kastade jag mig beslutsamt in i uppgiften. Det visade sig vara ännu värre än jag väntat mig. Efter en rätt ordentlig stunds ihärdigt sökande på nätet och ringande till olika vandrarhem så verkade det som om allt, precis allt, var fullbokat.

Det började kännas som en rätt hopplös uppgift och tankarna sökte sig mer och mer mot att tälta i någon skogsdunge under konserthelgen. Men skam den som ger sig. Några timmar (och kaffekoppar) senare tog jag nya tag och gjorde ett nytt sista försök. Och snubblade över ett ledigt hotellrum. Ett rum! Med plats för oss alla tre! Fantastiskt! Dessutom till riktigt skapligt pris. Och med frukost. Det sägs ju att den som söker skall finna. Och den här gången stämde det alldels utmärkt, även om det såg väldigt mörkt ut en stund.

– Oskar

Kommentera

