Rösten är lagd

Idag kom den, den stora insikten. När jag vaknade så kände jag att det var dags att rösta. Så under dagen har jag tagit mig en ordentlig funderare och läst en hel del på websidorna för de partier jag stod och vägde mellan. Sedan bestämde jag mig och insåg väl därefter att jag nog egentligen vetat ganska länge hur det skulle bli. Inget parti stämmer överens med mina åsikter och värderingar till 100 %. Men det parti jag röstade på ligger åtminstone väldigt nära.

Det parti jag röstat på står för det jag ser som en hållbar utveckling för Europa och Världen, en lovande framtid när det gäller klimat och miljö, en viktig motvikt till de nyliberala vindar som till alltför stor del styr och ställer i Europa och en förnuftets väg när det gäller frågor om integritet och privatliv. Så, vilket parti röstade jag på? Det tänker jag inte berätta här, men vill du veta får du gärna fråga mig personligen. Kanske berättar jag.

Läs mer: DN, SvD, SvD

– Oskar

2 reaktioner på ”Rösten är lagd

  1. Martin Berggren

    Hehe, grönt vågar man ju inte rösta på, de kan ju stödja vilken sida som helst, beroende på vilket block som kan erbjuda bäst deal;)

Kommentera

