Igår på dansgolvet…

Natten mellan lördag och söndag, någon gång runt midnatt. På Slivers dansgolv fick jag plötsligt en vision av mig själv som frontman i ett band liknande Hatebreed. Jag såg mig och bandet på scen i en lokal liknande den där jag just då hörde ”inte Oskar”-musiken dåna ur högtalarna, där jag vrålade lungorna ur mig och såg en extatisk publik röja som små svin. Då skulle jag kunna släppa loss på allvar, då skulle njutningen vara total och inget skulle kunna hindra mig. Med en mikrofon i handen och världen framför mina fötter.

– Oskar

Kommentera

