Lördagsmys

Igår kväll hade Norberg ensamhemmalördagskväll. Väntade mig att tv-utbudet som vanligt på lördagar skulle vara helt dött. Men icke. Zappade mig fram till ”tv4 film” (jag vet, jag har för många kanaler) och upptäckte att Love Actually precis skulle börja. Det är en av de filmer jag insett hör till mina absoluta favoriter, den verkar gå att se hur många gånger som helst utan att man tröttnar och när man ser den sitter man och småflinar nästan hela tiden. Ja, den är så bra att den faktiskt kan kallas mästerverk. Britterna vet vad de pysslar med, det är bara att konstatera. Kanske är det en aning otippat att en film som Love Actually kvalar in bland favoriterna hos en rockpojke som jag. Men det ska väl erkännas att jag faktiskt kan vara lite svag för det där skönt gulliga ibland. Ett mycket mysigt sätt att spendera en lördagskväll, trots att denna kväll var utan sällskap.

– Oskar

Kommentera

