Samlar vuxenpoäng

I måndags landade mitt första exemplar av Corren i brevinkastet. Jag är alltså numera prenumerant på den lokala morgontidningen. I och med detta har jag ändrat mina morgonrutiner så att jag inte längre sätter mig direkt framför datorn med min när jag kommit ur duschen, utan istället slår mig ner vid köksbordet med min kaffekopp och läser tidningen i lugn och ro. Rätt många vuxenpoäng på det, tycker ni inte? Att jag dessutom sedan i lördags är ägare till en borrmaskin kan ju knappast göra saken sämre heller. Poänglistan blir ju i alla fall avprickad bit för bit och fylls sakta men säkert. Snart kanske jag är vuxen på riktigt. Kan väl tyckas att det är på tiden vid 29 års ålder.

– Oskar

Kommentera

