Oläglig inspiration

Allt oftare kommer min inspiration och knackar på när jag står i duschen. Då, när det varma vattnet rinner över kroppen, fylls huvudet av vettiga tankar och det jag tidigare inte kunnat omsätta i ord blir plötsligt tydligt och självklart. Så långt allt väl, inspiration är ju alltid trevligt. Men det blir en liten aning irriterande i och med att de formuleringar jag kommit fram till i duschen, ofta hela stycken eller ännu längre texter, oftast är helt borta när jag väl är redo att sätta mig framför datorn. Då är det helt tomt igen och inget vettigt blir satt på pränt. Funderar på om det kan finnas någon smidig lösning på problemet. Tangentbord och bildskärm (självklart vattentät utrustning) inmonterade i duschväggen är en tanke, men det är nog både dyrt och krångligt… Nej, just nu är det nog bara att acceptera och helt enkelt försöka komma på något bra sätt att få inspirationen att stanna kvar lite längre. Lyckas jag med det kommer min skrivproduktivitet att öka mångfaldigt, till både min egen och förhoppningsvis även mina läsares glädje.

– Oskar

En reaktion på ”Oläglig inspiration

  1. ita

    Varför måste alla dina smarta tankar skrivas ner på datorn? Dator och dusch är ingen jättebra kombination! Jag tycker du ska köpa vattenfast färg och en fin pensel, så kan du skriva direkt på väggarna :D Tänk vilka fina duschväggar du kommer ha!

    Och om du sen absolut vill ha ner det på datorn också, så kan du ju ta med datorn till duschen och skriva av vad som står på väggarna när vattnet är avstängt.. det tror jag din dator tycker bättre om..

Kommentera

