Tidig helg

På mitt jobb, som på de flesta jobb, är vissa dagar lugnare än andra. Idag var en sådan dag, vilket gjorde att jag fick chansen att påbörja helgen lite tidigare än vanligt. En chans som jag givetvis inte var sen att ta. Redan efter lunch kunde jag ta ledigt och fick dessutom ta ut en semesterdag imorgon. Kändes som om det var välbehövligt med lite extra tid för mig själv, då jag bara kan sitta ner och tänka och skriva och göra ingenting alls. Så nu är jag hemma och slappar och har det allmänt skönt. Vem vet, kanske var detta precis vad som krävdes för att jag på måndag ska kunna komma tillbaka till jobbet med full energi och arbetslust igen. Vi får se. Just nu är det i alla fall bara att konstatera att det är väldigt trevligt att vara ledig.

– Oskar

Kommentera

