Bra tänder har man också

Idag var norberg på undersökning hos tandläkaren för första gången sedan någon gång på stenåldern. Förväntade mig givetvis att en hel massa hål och andra otrevligheter skulle avslöjas. Men icke. Trots det okända antal år som gått sedan jag senast gjorde ett tandläkarbesök var min mun i förvånansvärt gott skick. Lite tandsten som måste skrapas bort bara, inga konstigheter där. Fast jag borde kanske vara lite mer flitig när det gäller det där med tandtråd… Det var i alla fall helt oväntat en överlag trevlig upplevelse. Och till på köpet var tandhygienisten som undersökte mig rätt söt. Så det här tandläkarbesöket gav inte mycket att klaga på, har haft betydligt sämre förmiddagar.

– Oskar

Kommentera

