Morgontankar 5/12

Fortfarande lite glest. Man orkar uppenbarligen inte skriva lika mycket när man jobbar som när man är arbetslös. Eller så är jag inte tillräckligt arg för tillfället. Eller något sådant. Jaja. Har i alla fall 10-vecka just nu. Det är skönt. Det där med att vara morgonmänniska är ju som bekant ingenting för mig. Så jag slutar gärna jobba lite senare på dagen om det innebär en stund längre i sängen på morgonen. Det är bra för den mentala hälsan. Och jag kan se det jag vill se på tv på kvällen innan det är dags att sova.

December är i full gång, det lär väl ingen ha missat. Snön lyser visserligen fortfarande med sin frånvaro och vädret känns väl mest som någon blandning av tidig november och sen mars. Men det gör inte så mycket. För stan är fullt julpyntad och fin. Och jag har fått upp en del mysattiraljer i min lägenhet också. Eftersom det var julpyntspremiär på Storgatan så fick jag hitta på en hel del nya innovativa sätt att använda det pynt jag hade med mig från förra lägenheten. Men jag tycker nog att jag lyckades rätt bra.

Imorgon är det dags att dra iväg till Jönköping och kolla på Winnerbäck. Kan tyckas lite konstigt för en som bor i Linkan att lämna stan för en sådan sak, särskilt med tanke på att grabben spelar här på fredag och lördag. Men vad gör man inte för familj och vänner? Dessutom var det ju faktiskt slutsålt här sedan länge… Ska i alla fall bli riktigt kul. Har sett många topprecensioner av tidigare spelningar från den här turnén. Och nu lär ju Lasse ha ångan uppe ordentligt, precis innan avslutningsspelningarna i Linköping.

Till sist så vill jag tipsa om ett oerhört underhållande inlägg i Konsumbloggen. Tänk vilka roliga människor det finns där ute. Funderar på om brevskrivaren var allvarlig eller försökte vara sarkastisk. Handlar det om sarkasm så var försöket ganska misslyckat. Var det däremot på allvar så är det ett ganska skrämmande utslag för jantelagen, något jag tycker vi borde sopa undan i Sveriges mörkaste hörn och aldrig plocka fram igen.

Nu är det dags att gå till jobbet.

– Oskar 

 

Kommentera

