Lite måndag

Oj vad politisk man kan bli ibland. Jag menar, kolla bara på de senaste inläggen här i min kära blogg. Det är väl bara att konstatera att det hände en del grejer på det planet som triggade igång mitt åsiktsmaskineri förra veckan. Men det är bra. Det är viktigt att hålla igång hjärnan så att den inte slöar till och blir en obrukbar blobb. För det vill vi ju inte… På den mycket trevliga festen i lördags kom jag igång och började prata lite politiskt, något som känns helt naturligt för mig. Mitt i alltihop sa någon ungefär ”du brinner rätt mycket för det där, va?”. Och ja, jag har insett att jag nog har rätt starka åsikter om saker och ting när allt kommer omkring. Och de åsikterna måste jag ju göra något med. Kan inte bara sitta och hålla dem för mig själv. Hade jag inte haft bloggen hade jag nog tjatat hål i huvudet på min stackars omgivning.

Som vanligt när det är måndag så är man rätt seg. Det tar lång tid att vakna till ordentligt, särskilt när det är grått och mörkt ute som det är idag. De andra käkar lunch och jag börjar göra mig redo för ett andra förmiddagsfika, typ. På NH förstås. Vilket är en rutin som snart kommer att brytas. På torsdag börjar jag ju jobba. Och då kommer besöken här – tyvärr – att bli klart mindre frekventa. Synd på sitt sätt. Men otroligt skönt att äntligen börja jobba. Få en schemalagd tillvaro igen. Syssla med något som förhoppningsvis är lite mer stimulerande än att skicka ut jobbansökan efter jobbansökan efter jobbansökan. Det har blivit rätt tradigt. Minst sagt. Det jag hoppas på att de nya rutinerna ska ge mig en ordentlig boost även på andra plan. Så att jag kan komma igång och träna igen. Skriva klart det sista lilla på uppsatsen. Och vad mer man nu kan tänka sig att jag skulle behöva ta tag i. Finns nog en hel del när allt kommer omkring. Kanske skulle sätta mig ner och göra en lista. Eller en mindmap. Eller så.

Men nu är det nog dags att avsluta det här inlägget och köpa det där kaffet jag skrev om lite tidigare. Börjar bli rätt sugen. Och som sagt, det är ju måndag och då blir man lätt lite seg… Jaja, det kommer nog mer senare.

– Oskar 

Kommentera

