Ett kapitel avslutat – ett nytt påbörjat

Nu är det slut på riktigt. De sista kartongerna är flyttade, sängen är bortskänkt, nycklarna är inlämnade och jag har sannolikt varit inne i min gamla lägenhet på T1 för sista gången. Det känns skönt. Men samtidigt lite vemodigt. Det finns många trevliga minnen från min lilla skokartong till studentlägenhet. Och en del mindre trevliga också. Jag bodde ju ändå där i nästan fem år. Mitt första helt egna hem var det också. Så det är väl inte så konstigt om tiden där har påverkat mig en del. Men nu har den eran nått sin ände och nästa kan ta sin början på allvar.

I nya lägenheten på Storgatan lever jag nu i vad som skulle kunna kallas ett kartongkaos. Vilket jag tänker ägna helgen åt att ta hand om. Det är inte klokt vad grejer man hinner samla på sig på knappt fem år. Så det är rätt svårt att avgöra var man ska göra av alltihop. En del är redan slängt. Mycket kommer att bäras upp till förrådet på vinden. Och myrornas container kommer nog att få lite påfyllning av gamla men fullt fungerande kläder nu i dagarna. Detta blev verkligen ett perfekt tillfälle att göra sig av med saker jag inte behövde längre. Och saker jag bara samlat på mig av ingen orsak alls egentligen.

Men nu är i alla fall ett kapitel i mitt liv avslutat. Tiden i studentlya har varit kul, det går inte att säga annat. Men den kommer aldrig igen. Så nu är det dags att istället blicka framåt. För när ett kapitel tar slut så är det bara att vända blad. Där börjar nästa kapitel, med nytt spännande innehåll. Vem vet hur saker och ting kan utveckla sig framåt? Spännande så det räcker.

– Oskar

Kommentera

