Dark Tranquillity på Nalen

Tiden går visst rätt fort när man har roligt. Plötsligt har det redan gått mer än en vecka sedan Dark Tranquillity spelade på Nalen. Och jag har inte skrivit något ännu. Dumt. Hur som helst så var det en mycket trevlig kväll. Dark Tranquillity levererade en grymt stark spelning. Jag föryngrades till runt 18 igen och röjde runt rätt bra där framme. Och lyckades ådra mig all nödvändig träningsvärk som ska göra sig påmind efter en bra konsert. Så jag är nöjd, går inte att säga annat. Lite imponerad över hur pass bra DT verkligen är som liveband. Det är tight och samspelt men samtigt röjigt och roligt. Och att Stannes röst håller i år efter år, det bör ju ses som något av ett under. Så här efteråt är det bara att konstatera att 6 september på Nalen blev ytterligare en höjdarkväll att lägga till ett av de bästa konsertåren hittills i mitt 28-åriga liv. Mycket trevligt. Och jag vill ha mer.

– Oskar 

En reaktion på ”Dark Tranquillity på Nalen

Kommentera

