Funderingar efter intervjun

Sådärja, då var den intervjun avklarad. Och det kändes klart bra. Det skulle faktiskt kunna gå vägen denna gång. Bara att hålla tummarna och hoppas. Det var i alla fall en riktigt skön intervju. Personlig och avslappnad. Inga onödiga ”ställa mot väggen”-frågor, man fick aldrig känslan av att sitta på en muntlig tenta, som det varit ibland annars. Väl genomfört helt enkelt. Och jag tror att det gäller även från min sida. Med lite tur, så… Börjar faktiskt bli rätt rutinerad på det här nu. Och förhoppningsvis duktigare och duktigare också. Det handlar ju mycket om att sälja in sig själv. Visa sig från sin allra bästa sida. Och göra det på ett ärligt sätt, det tycker jag är viktigt. Jag vill inte ljuga i en intervjusituation (inte annars heller, för övrigt) och hittills har jag inte behövt göra det. Jag menar, är jag inte tillräckligt bra för att kunna få ett jobb utan att ljuga mig till det, då känns det inte som om jag förtjänar det heller. Jaja, nog om detta. Nu är det bara att vänta. Ni lär få veta när jag fått svar.

– Oskar 

Kommentera

