I väntans tider

Nu har min mobiltelefon varit inlämnad i över en månad. Det skulle bara vara att fixa reklamationen så skulle jag få en ny. Men tydligen inte. Blir en liiiten aning irriterad. Minst sagt. För nu har jag fått besked om att det inte ska bli någon reklamation utan att försök till reparation ska göras. Ska! Vilket innebär att jag får vänta ännu längre. Minst en vecka till, förmodligen mer. Men där tog mitt tålamod slut. Har kontaktat konsumentverket för att se vad jag kan göra åt saken. För man ska inte behöva lämna in en ny mobiltelefon på reparation tre gånger på drygt ett halvår. Då är det något allvarligt som är fel med kvaliteten på varan. Har haft två telefoner från samma tillverkare innan, ett stort svenskt märke. Och de har fungerat utan problem. Men detta gör att det nog lutar åt att jag går tillbaka till den finska konkurrenten nästa gång. Vi får se vad som händer, vilka turer detta tar framåt…

– Oskar 

Kommentera

