Uppvikt

Nu är det dags. Jag vet, jag har sagt det förut. Men nu måste jag göra det på allvar. För både min egen och andras skull. Mest min egen… Det som ska inledas är vad jag kallar ”operation viktökning”. Jag har nämligen tänkt mig att jag ska gå upp ett gäng kilon. Till jul vill jag kunna stoltsera med ett något bredare omfång och ett betydligt större kroppsligt välbefinnande. Hur ska då detta gå till? Jag menar, jag som bör vara bland de sämsta i landet på att lägga på extrakilon på kroppen. Jo, min tanke är att det borde fungera med klart mer disciplinerad träning, i kombination med bättre och framför allt mer mat. Jag har varit på god väg förut, men tappat igen av diverse anledningar. Men nu är det dags, den här gången ska det lyckas. Nu kör vi!

– Oskar

Kommentera

