Dröm med oss

Vad vore världen utan drömmare egentligen? Jag råkade igår snubbla över en cover på den gamla Lennonklassikern Imagine, gjord av ett band som heter A Perfect Circle. Har hört låten förut, men inte vetat vilka det var som gjorde den. Så det kändes rätt kul att hitta den och få svar på frågan. Det är för övrigt en riktigt skön version av en låt som jag redan innan tyckte mycket om. A Perfect Circle har gjort låten betydligt mer melankolisk och bra mycket tyngre. En tidlös låt som ändå känns som om den nu blivit förd in i 2000-talet. Här har ni videon, den är klart sevärd:

Låten får mig att tänka till lite. Jag är ju något av en drömmare, som nog faktiskt rätt gärna vill förändra världen, göra den till en bättre plats. Och som dessutom är övertygad om att det går. Det jag tror behövs är att fler vågar drömma. Att fler är övertygade om att det går att göra något åt läget i världen och att just de har något att bidra med. För det är något jag är helt säker på, att alla faktiskt kan göra något, hur litet det än är, för att förändra och förbättra. Jag har skrivit det förut, men det är alltid värt att upprepa: Ingen kan göra allt, men alla kan göra något litet. Och många småsaker blir tillsammans en stor helhet. Det är så vår värld kan förbättras, några små steg i taget.

– Oskar

Kommentera

