Nätdejting? Nej tack…

Att skaffa sig en partner, det ultimata målet i denna tvåsamhetens värld. Som singel känns det verkligen inte som om man står högt i status i samhället. Trots att vi faktiskt är väldigt många. I princip allt är anpassat efter par eller större konstellationer känns det som. Som när man ska handla mat. Att hitta förpackningar anpassade för ett ensamhushåll, det är i princip omöjligt. Och det som inte går att frysa in, där får man helt enkelt acceptera att hälften blir dåligt och måste kastas. Jaja. Sedan måste det väl erkännas att det skulle vara rätt trevligt att ha någon att kramas lite med också…

Hur som helst, partneranskaffandet kan ju gå till på en hel massa olika sätt. Vissa försöker ihärdigt på krogen, för att ta ett exempel. Och så finns ju det där med att försöka hitta någon på nätet. Något som växt sig nästan rent otroligt stort på senare tid. Självklart har jag också provat, skulle ju vara konstigt annars. Har under en period varit skapligt aktiv på en av de större svenska dejtingsidorna, Spray Date. Och visst, det kan vara ganska kul när man är på rätt humör. Men nu har jag tröttnat. Så det skriker om det.

Jag vet inte om jag är för skeptisk till min läggning. Eller för kräsen. Eller vad det kan vara. Nu har jag i alla fall, efter några olika turer fram och tillbaka, totalt tappat den lilla tro jag eventuellt kunde tänkas ha på nätdejting som metod för att hitta en partner. Visst, en del folk jag känner har haft vissa begränsade framgångar. Men för mig fungerar det inte. Inte alls. Man går ju miste om så mycket, de första blickarna som möts och hela processen efter det. Och det sägs ju att en bild säger mer än tusen ord. Men en bild kan ljuga rätt rejält också. Nej, det här är faktiskt ingenting för mig, det är för mycket tjafs runtomkring och för lite påtaglig verklighet. Så min dejtingaktivitet på nätet kan vi nog betrakta som åtminstone tillfälligt död.

Så hur ska jag då göra för att få kramas lite? De av mina vänner som fått nöjet att beskåda de fåtal tillfällen då jag faktiskt kunnat göra något ute på diverse festkvällar, de kan vittna om min uselhet som krograggare. Där känns det inte heller som om jag har speciellt mycket att hämta. Har nog större chans att hitta någon vid grönsaksdisken på Konsum. Eller, som P-O uttryckte det, i kön till korvkiosken. Men men, saker och ting kan ju faktiskt hända när man minst anar det. Jag antar att det bara gäller att vara lite observant och dessutom beredd att agera när tillfället kommer. Annars är det nog ganska lätt att gå miste om en hel del trevligheter.

Som nätdejtare kan ni nog betrakta mig som officiellt icke-intresserad nu i alla fall. Jag kommer visserligen att ha kvar mitt konto. Och kommer säkert att logga in lite då och då också. Men det blir ingen energi lagd på det där inom den närmsta framtiden. Det finns ju så mycket annat trevligt att koncentrera sig på.

– Oskar

En reaktion på ”Nätdejting? Nej tack…

Kommentera

