Förkylt

Ni vet hur det brukar vara när en kille blir förkyld. Det stackars offret blir totalt utslaget och ligger till sängs i svåra plågor dagar i streck. Så har det inte blivit för mig. För en liten förkylning ska väl inte få hindra mig från att göra det jag vill göra? Nej, precis. Lite täppt i näsan och seg i huvudet bara. Och värre än så tänker jag inte låta det bli. Så det så. Det ska mer till för att stoppa mig. Ebola kanske skulle få mig att överväga att spendera en dag i sängen. Men en liten förkylning? Knappast. När jag tänker på det så är nog detta första gången sedan i vintras jag blir drabbad av detta över huvud taget. Måste ha ett grymt bra immunförsvar. Tänk vilka fina gener det finns här att föra vidare till kommande generationer. Det kan jag nästan vara lite stolt över. Jag kanske blir stamfader till en icke-sjuk generation, vem vet?

– Oskar 

Kommentera

