Renoverat i och kring burken

Tog mig en promenad neråt nya lägenheten idag, för att joxa runt lite och fundera på inredning och dylika trevligheter. När jag kom dit hittade jag den lilla present som brodern lämnat när han var där i måndags: extra internminne till min kära burk! Så när jag kom tillbaka hit, till min kära skokartong, så plockade jag genast isär datorn och satte in de små elektronikmojängerna. Spännande värre. Nu har jag hastigt och lustigt dubblat minneskapaciteten i burken, vilket innebär att den blivit behagligt snabb och att det mesta flyter klart bättre. Mycket skönt.

Något som man får stifta bekantskap med på mycket nära håll när man joxar med burken är damm. Det har ju en liten tendens att lägga sig i trånga utrymmen dit man inte tar sig så ofta. Som till exempel bakom datorn. Och inuti den. Nu har jag i alla fall gjort mig av med rätt mycket damm. Det visade sig att det hade bildats en riktig koloni med dammråttor bakom datorn, förmodligen flera familjer som slagit sig ihop och tagit skydd där. Men de har nu blivit utrotade, raderade från jordens yta, av an dammsugare värdig att höra hemma på anticimex. Kanske skulle man kunna kalla detta för det första steget i flyttstädningen…

– Oskar 

Kommentera

