Att tappa bort sig – och hitta tillbaka

Har ni tänkt på hur lätt det är att låta sina drömmar och innersta tankar att komma bort? När man istället är tokkoncentrerad på det som man egentligen bara vill ska vara ett delmål, ett steg på vägen. Och så plötligt upptäcker man att de där stora framtidsplanerna man funderat så mycket på, de har skuffats undan och hamnat i någon sorts andrahandsvärld där de egentligen inte hör hemma över huvud taget. Det händer så otroligt lätt, utan att man tänker på det, tan att man inser det över huvud taget. Men! Plötsligt kommer ju faktiskt insikten, bara man tar sig tid att sätta sig ner och fundera en stund. Och då är det bara att lägga om koncentrationen, växla in den på rätt spår igen. Jag vet ju vad jag vill, hur jag hoppas att mitt liv ska se ut i framtiden. Det är bara det att det inte fått plats i hjärnan den senaste tiden. Kanske dags att låta de tankarna ta lite mer plats igen, så att jag kan jobba mer medvetet mot det målet. Ta tillbaka rätt grepp och fortsätta den långa vandringen längs den krokiga och knaggliga stigen.

– Oskar 

Kommentera

