Det svarta guldets makt

Vaknar ungefär 06:30. Alldeles för tidigt. Huvudvärk. Kan inte somna om. Efter att ha svalt en ipren är det förstås gott med lite kaffe för att få hjärnan att piggna till också. Om man har kommit ihåg att köpa kaffefilter dagen innan alltså… Så där står man, trött och mosig. Två timmar till Konsum öppnar. Och ingen som helst möjlighet att fixa kaffe. Verkligen perfekta förutsättningar för en kass morgon, minst sagt. Har ju beklagat mig över en liknande situation i ett tidigare inlägg, och alla som känner mig vet hur jag blir när jag inte får min koffeindos på morgonen. Jag blir sur och allmänt oentusiastisk till det mesta och den som försöker få kontakt med mig får i bästa fall enstaviga frånvarande svar. Helt enkelt inte speciellt trevlig att ha att göra med. Nu har jag dock fått i mig min första mugg av det svarta guldet, eftersom jag klokt nog var vid Konsum lagom till öppningsdags och inhandlade de värdefulla filtren. Så nu börjar krafterna återvända till kroppen och klartänktheten till hjärnan. Kanske har den här dagen vissa förutsättningar ändå…

– Oskar

Kommentera

