Helgonet har lämnat mig

Ett år och arton dagar. Så länge fick det sitta kvar, helgonarmbandet som varit min trogna följeslagare sedan den där kvällen på Piracanga i Brasilien. Igår gick det av. Helt oväntat. Satt och lekte med det, som jag alltid gör. Och så var det plötsligt bara av. Det borde ju betyda att det börjar bli dags för de där önskningarna att gå i uppfyllelse också, om jag inte fattat allt helt fel. Just nu känns det nästan lite konstigt, det är ju tomt runt vänstra handleden för första gången på mycket länge. Vidskepelsen kryper fram en aning också. Jag menar, det var ju under min egen omedvetna lek med armbandet som det gick av. Men det var inte avsiktligt. Det bara hände. Så då kan jag väl inte drabbas av otur och förbannelser och så? Väljer att tro på det positiva i det här fallet. Nu är det i alla fall av, mitt kära helgonarmband. Så vi får se vad som kan hända…

– Oskar 

Kommentera

