Samma lika, typ

Ännu en måndag. Ännu en vecka bakom mig. Och ännu en vecka framför mig. Laptop, nh, soffa, cappuccino, jobbsök. Börjar kunna det här nu. Dagarna flyter ihop, allt blir likadant. Börjar bli rätt less. Inte på nh, sofforna eller kaffet. Utan på rutinen, på jobbsökartillvaron, på att skicka ut högar med nästan likadana brev till olika arbetsplatser och veta att de flesta inte kommer att göra någon skillnad över huvud taget. Tiden går och motivationen sjunker. Känner att jag måste göra något roligt, något annorlunda, något som bryter rutinen. Men idéerna och fantasin lyser med sin frånvaro just nu. Ja, jag vet, så är det ibland. Och det går över. Men just nu behöver jag både motivationen och inspirationen, och just nu finns den inte där. Just nu är jag mest less.

– Oskar 

En reaktion på ”Samma lika, typ

  1. ita

    för allting som är vanligt
    ser ut som det ser ut
    igår, idag, imorgon
    och det tar aldrig slut.

    jag skulle bara skratta
    om det farligaste kom
    och allt blev mindre tjatigt
    och just precis tvärtom!

Kommentera

